Zelený most na diaľnici D2 – Moravský Svätý Ján
Dátum publikovania: 23.07.2014
Druh zákazky: Práce
Región: Slovensko
Lehota na predkladanie ponúk: –
Typ: Predbežná informácia
Popis: Zelený most sa vybuduje ponad existujúcu diaľnicu D2 v km 13,675 diaľnice. V záujmovom území je diaľnica v priamej, v miernom záreze a stúpaní v smere na Bratislavu. Nivelete diaľnice je prispôsobená aj základová škára a nosná konštrukcia mostného objektu, ktorá je v jednotnom sklone 1,5%. Šírkové usporiadanie diaľnice v súčasnosti zodpovedá kategórii D 26,5/120. Svetlosť otvorov ekoduktu je navrhnutá na bezpečné prevedenie prípadnej smerove rozdelenej komunikácie kategórie D 33,5/120, t.j. diaľnici so 6 pruhmi, bez dodatočného zásahu do nosnej konštrukcie objektu. Zelený most nie je určený na verejnú dopravu, na moste je vylúčená akákoľvek doprava. Ide o presypaný, železobetónový, prefabrikovaný rámový most. Voľba prefabrikovaného klenbového mosta je v súlade s dokumentáciou pre územné rozhodnutie a vychádza z požiadavky investora na urýchlenie výstavby, vzhľadom na čo najkratšie obmedzenia dopravy na jestvujúcej diaľnici D2. Ekomost má dve polia so svetlosťou 19,089 m. Dĺžka premostenia objektu vyplynula z požiadavky výhľadovej úpravy šírkového usporiadania diaľnice D2 zo súčasnej kategórie D 26,5/120 na kategóriu D 33,5/120. Šírka mosta vychádza zo stredovej šírky ekoduktu, ktorý je ohraničený protihlukovými clonami. Stredová šírka ekoduktu je 80,0 m, ktorá vychádza z dokumentácie pre územné rozhodnutie. Šírka nosnej konštrukcie je 93,03 m, zahŕňa stredovú šírku ekoduktu, 0,75 m pás na bezpečné založenie protihlukovej clony a svah nadnásypu s premenným sklonom max. 1:1,5, ktorý je určujúci pre konečnú šírku. Mostný objekt je založený na veľkopriemerových vŕtaných pilótach priemeru 1,2 m a dĺžky 16,0 m. V mieste krajných podpier sú v smere osi diaľnice striedavo umiestnené pilóty v dvoch radoch vzdialených od seba 1,955 m. Osová vzdialenosť pilót v jednotlivých radoch je 2,5 m. V mieste stredového piliera sú v smere osi diaľnice striedavo umiestnené pilóty v dvoch radoch vzdialených od seba 1,60 m. Osová vzdialenosť pilót v jednotlivých radoch je 2,0 m. Na upravenú základovú škáru v sklone 1,5% sa vybetónuje podkladový betón hrúbky 10 cm. Železobetónový monolitický základ, na ktorý sa ukladajú samotné prefabrikované dielce má hrúbku 60 cm. Šírka základu v mieste krajných podpier je 3,855 m resp. 4,355 m v mieste krídel. Pod stredným pilierom je železobetónový základ šírky 3,40 m.